پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی
 

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 36
حجم 4381 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل
 

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف حسابداری صنعتی

وظایف حسابداری صنعتی چیست؟

چرا برای شرکت کنترل عوامل هزینه مهم است؟

طبقه بندی هزینه ها در حسابداری

روش های هزینه یابی در حسابداری صنعتی

چه گزارش هایی باید در رابطه با بهای تمام شده کالا ارائه شود؟

انواع گزارش ها در حسابداری صنعتی

مراکز هزینه در حسابداری صنعتی


بخشی از متن

مقدمه

حسابداری از مهم‌ترین بخش‌های تعریف شده برای کسب‌و‌کارهای مختلف است. از آنجا که فعالیت‌های تعریف شده در هر کسب‌و‌کاری با توجه به نیاز آن متفاوت است، فرآیندهای مالی مختلفی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. جهت پاسخ به نیاز کسب‌و‌کارها گرایش‌های مختلفی در حسابداری تعریف شده‌است. در ادامه قصد داریم با حسابداری صنعتی و وظایف آن آشنا شویم.

تعریف حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی که با نام حسابداری بهای تمام شده نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع و شاخه‌های حسابداری است که وظیفه اصلی آن محاسبه و برآورد بهای تمام شده محصولات تولید شده توسط شرکت است.

آنچه در حسابداری صنعتی اهمیت دارد مدیریت هزینه‌ها و کاهش آن تا سطح معقول با هدف افزایش سود شرکت است.

 وظایف حسابداری صنعتی چیست؟

به طور کلی وظایف مشخصی برای بخش حسابداری تعریف شده‌است. به دلیل تفاوت در فعالیت‌ها و جریان‌های مالی مشاغل مختلف، نیاز هر کسب‌و‌کار از حسابداری متفاوت خواهد‌بود. برای پاسخ به این نیاز مشاغل گرایش‌های مختلف حسابداری تعریف شده‌است. در این بخش وظایف تعریف شده برای حسابداری صنعتی را لیست کرده‌ایم.

•           تشخیص درست هزینه‌های عملیاتی و جمع‌آوری و تسهیم این هزینه‌ها

•           با توجه به وجود الگوهای متفاوت محاسبه بهای تمام شده، حسابدار صنعتی باید بتواند الگوی مناسب برای کسب‌و‌کار را شناسایی و به کار برد

•           پیش‌بینی هزینه‌ها قبل از وقوع و برآورد درست از میزان هزینه‌ها با هدف مشاوره به مدیریت برای تصمیم‌گیری بهتر

•           تحلیل انحراف و اختلاف احتمالی بین هزینه‌های پیش‌بینی شده و هزینه‌های واقعی با هدف درک درست از جریان هزینه‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در آینده

•           تشخیص مدل کارآمد تسهیم و تخصیص هزینه ها با توجه به فرآیندها و فعالیت های تعریف شده در کسب و کار و به کار گیری آن مدل

•           استفاده از مناسب‌ترین روش قیمت‌گذاری کالا برای محصولات شرکت

•           کمک به مدیریت برای انتخاب بهینه‌ترین راه حل متناسب با شرایط موجود

•           کنترل هزینه‌های موجود در شرکت و کاهش دادن این هزینه‌ها تا سطح منطقی

                کمک به مدیریت برای برنامه‌ریزی بهینه برای حرکت به سمت اهداف تعیین شده با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده

•           کمک به مدیریت در راستای نظارت مؤثرتر بر فعالیت‌های شرکت با ارائه آمارها و گزارش‌های لازم

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود